Na začátek trocha čísel. Návratnost investice (ROI) e-mail marketingu je oproti placeným i neplaceným (jako je např. SEO) kanálům úplně jinde!
Za jeden utracený dolar získáte $40 zpátky. To znamená, že se bavíme o ROI 4 000 %, jak vyplývá z globální analýzy serveru Statista z roku 2021.
333 miliard e-mailů se ročně pošle na celém světě, alespoň takový je odhad serveru Statista pro rok 2022.
Budou i vaše e-maily součástí této astronomické sumy?
Rozhodně by měly! A měly by být co možná nejlepší, nejvýkonnější a co nejvíce zajímavé!
64 % dotázaných odpovědělo, že e-mail marketing je pro ně nejdůležitější marketingový kanál, v průzkumu malých a středních podnikatelů.
E-mail má dnes každý!
Starý nebo mladý, každý dnes používá e-mail v běžném životě a i to je rozdíl od sociálních sítí. Ty jsou ve většině případů profilované věkovou skupinou, která je používá.
Každý uživatel, který vám dá svůj e-mail, tím vyjadřuje určitý zájem o vaše služby nebo produkty.
Ve vašem zájmu musí být s těmito uživateli pravidelně a efektivně komunikovat. Začít budovat vztah a vzájemnou důvěru, díky které bude mnohem jednoduší vzbuzovat pak zájem o vaše produkty a služby.
E-mail marketing je jediný marketingový kanál, který opravdu vlastníte!
Když se zítra Mark Zuckerberg probudí a rozhodne se, že už ho Facebook nebaví a prostě ho vypne. Vy máte smůlu a přijde o všechny své fanoušky na Facebooku i Instagramu.
To samé je Google, nejpoužívanější vyhledávací nástroj a často i nejpoužívanější marketingový nástroj firem, jako je ta vaše.
Tyto marketingové kanály mají jedno společné, NEJSOU VAŠE!
Narozdíl od vaší databáze, ta je vaše ať se stane cokoli!
Vaše databáze je vaše komodita!
A e-mail marketing by pro vás měl být ten nejdůležitější marketingový nástroj, ne který se budete soustředit.
Ať už je vaše aktuální situace jakákoli, dále na této stránce vám ukáži, jak svůj e-mail marketing můžete vylepšit ještě dnes a na co se zaměřit.
Myslíte to s e-mail marketingem vážně?
Pokud to nemyslíte s e-mail marketingem vážně a nechcete do něj investovat ani peníze ani čas svůj nebo svého týmu, je zbytečné abyste četli dál.
E-mail marketing, stejně jako každý jiný kanál potřebuje určité investice na vaší straně.
Specializuji se na pomoc společnostem, podnikatelům a značkám, které to myslí opravdu vážně. Můj čas je omezený a každý měsíc poskytuji 30 minut dlouhé strategické konzultace zdarma pouze vybraným společnostem.
Chcete opravdu vylepšit svůj e-mail marketing? Zažádejte si o bezplatnou strategickou schůzku:
Každý měsíc poskytuji pouze omezené množství strategických schůzek zdarma. Pokud máte zájem, pospěšte si!
Kniha: Úspěšný e-mail marketing [aktuálně v PDF]
Zjistěte jak můžete i vy aplikovat úspěšnou strategii pro e-mail marketing, který vydělává.
Díky mnohaleté zkušenosti a vášni pro e-mailing jsem dal dohromady unikátní návod, kde najdete vše o e-mail marketingu:
… a spousty dalších informací a návodů.
Chcete svůj e-mail marketing vylepšit sami?
Stáhnete si kopii knihy zdarma:
E-mail nám nevydělává
Nevydělává vám emailing alespoň 20 % tržeb? Máte největší potenciál něco změnit a svůj e-mail marketing vylepšit! Zaměřte se na své zákazníky. Na obsah, který je zajímá, produkty které se prodávají nebo na pobídky, které je motivují reagovat.
Databáze vůbec neroste
Pokud vaše databáze neroste, musíte s tím co nejdříve něco udělat. Díky databázi jste majitelem celého kanálu, vaše databáze = vaše aktivum. O databázi se musíte starat a bohatě se vám to vrátí. Zaměřte se na růst databáze a sběr nových kontaktů. Reaktivujte neaktivní kontakty a dělejte pravidelné čištění.
E-maily nikdo neotevírá
Vaše emaily nikdo neotevírá? Máte nízký open rate? Je potřeba něco změnit, upravit předměty, změnit obsah, začít segmentovat a A/B testovat abyste dosáhli lepších výsledků.
Nevíme jaké e-maily posílat
Nevíte jaké e-maily máte posílat? Nic vás nenapadá a přijde vám to pořád to samé dokola? Nezoufejte témat pro newslettery se dá vymyslet spousty. Stačí mít správnou strategii a plán. Nejdůležitější je pravidelná komunikace, vyhodnocování výsledků a optimalizace.
Automatizace a segmentace nepoužíváme
Automatizace, segmentace, personalizace. Kouzelné přísady, bez kterých se jen těžko posunete ve svém e-mail marketingu. Začít můžete opravdu jednoduše. Stačí využít základních informací jako je pohlaví, nákupní chování, demografické údaje nebo aktivita vašich zákazníků.
Jsou vám tyto problémy povědomé?
Mám pro vás dobrou zprávu. Všechny jsou řešitelné!
Chcete vědět jak?
Na 30 min. strategické schůzce vám ukáži, že žádný z těchto problémů vás nemůže zastavit, pokud chcete svůj e-mail marketing zlepšit!
Každý měsíc poskytuji pouze omezené množství strategických schůzek zdarma. Pokud máte zájem, pospěšte si!
Nezáleží v jakém oboru podnikáte, jaké produkty prodáváte nebo jestli nabízíte služby. Každý podnikatel může vylepšit svůj e-mail marketing ještě dnes!
Za posledních 12 let jsem objevil v e-mail marketingu strategii, která vždy fungovala nehledě na to, o jaký druh podnikání nebo obor se jednalo. Strategie se opírala o tyto body. Stačí když se na ně zaměříte a máte vyhráno!
Databáze je vaše komodita. Musí neustále růst a vy se o ni musíte starat. Sbírejte kontakty všude, kde to jen jde. Vyzkoušejte pobídky, nebo nenáviděná pop-up okna, která fungují. Dělejte reaktivační kampaně a čistěte svou databázi od neaktivních kontaktů.
Vytvořte si strukturu pro své šablony. Nadpisy, oddělovače, hlavička, patička a CTA. Vytvářejte optické kotvy pomocí těchto prvků nebo ikon a obrázků. Nejvíce času věnujte předmětu a nezapomeňte na sub-header.
Na základě informací, které víte o svých zákaznících začnete pracovat se segmenty. V ideálním případě pro ně připravujte specifické kampaně nebo upravujte obsah tak, aby vaše sdělení bylo relevantní publiku, se kterým komunikujete.
Oslovení jménem je jen začátek. Personalizovat se dá i obsah e-mailu, bannery, nejbližší prodejny, počasí, prohlížené produkty, doporučené kategorie. Cokoli, co o svých zákaznících víte, můžete využít a servírovat jim relevantní obsah.
Nejmocnější nástroj e-mail marketingu. Většina nástrojů na rozesílku A/B testování umožňuje. Testujte předměty, odesílatele, obsah, ale také čas, den, frekvenci, grafiku, strukturu. Testujte pravidelně a hledejte tu nejlepší možné varianty pro své publikum.
Díky A/B testování a metrikám, jako jsou OR, CTR, CR a další vylepšujte průběžně své kampaně. Cíl je jasný: Co nejvíce přizpůsobit obsah, podobu, znění vašemu publiku. Odměnou pro vás bude vyšší výkon a lepší zákaznická zkušenost.
Dává vám to smysl?
Pokud ano, GARANTUJI vám, že zaměření se na tyto body posune váš e-mailing na novou úroveň.
Vyzkoušejte můj 7denní e-mailový kurz o e-mail marketingu zdarma >>
E-mail marketing není raketová věda. Je jen potřeba vědět, co je důležité, na co se zaměřit a kam investovat svou energii a čas.
Pokud jste dočetli až sem, tak to vypadá, že to myslíte s e-mail marketingem opravdu vážně.
A možná právě pro vás mám speciální a jedinečnou nabídku, která není pro každého.
Nakopněte svůj e-mail marketing díky mé léty ověřené strategii a udělejte z e-mailu svůj základní stavební kámen svého růstu.
Ale pozor! Tato nabídka je omezená. Mohu ji poskytnout pouze několika projektům měsíčně, které splňují mé podmínky a vyhrazuji si právo odmítnout poskytnutí této služby.
Podmínky poskytnutí nabídky:
1. Aktivní databáze
Musíte mít aktivní databázi vlastních kontaktů s open rate alespoň 15 %. Jinými slovy vaše databáze není několik let stará. Je vámi poctivě nasbíraná a není zakoupená. Ideální velikost databáze je 5.000+.
2. pravidelná rozesílka newsletterů
Musíte už s e-mail marketingem pracovat. To znamenal alespoň 1x za 14 dní posíláte newslettery ať už pravidelně nebo sporadicky.
3. 100% kontrola
musíte mi dát absolutní kontrolu a zároveň důvěru nad copy, obsahem, rozesílkou a databází. Také budu potřebovat přístup k historickým datům, prodejnosti a zákaznický datům.
Chcete zjistit, jestli je nabídka i pro vás? Neváhejte a zažádejte o nezávaznou strategickou schůzku zdarma:
Každý měsíc poskytuji pouze omezené množství strategických schůzek zdarma. Pokud máte zájem, pospěšte si!
Co se na schůzce dozvíte?
Není to prodejní schůzka! Je to opravdová strategická schůzka, která má pro mě hodnotu 5.000 Kč a vy ji ode mě dostanete úplně zdarma.
Všechny konzultace poskytuji sám. Budeme mluvit přímo spolu, žádá delegace nebo juniorní konzultant. I to je důvod, proč poskytuji pouze omezené množství konzultací každý měsíc a beru pouze vybrané klienty pro další spolupráci.
Na strategické schůzce vám pomohu najít:
Je to něco, co právě teď hledáte?
Tak neváhejte, vyplňte krátký dotazník a zažádejte si o svou strategickou schůzku kliknutím na tlačítko:
Každý měsíc poskytuji pouze omezené množství strategických schůzek zdarma. Pokud máte zájem, pospěšte si!
Každý měsíc poskytuji pouze omezené množství strategických schůzek zdarma. Pokud máte zájem, pospěšte si!
E-mail marketing je rozhodně jeden z nejdůležitějších marketingových kanálů. Má několik nesporných výhod. Například to, že jste to vy, kdo vlastní e-mailovou databázi a díky tomu jste vlastník celého marketingového kanálu, oproti třeba výkonnostním kanálům, jako je PPC reklama nebo Sociální média. Další výhoda je vysoká míra návratnosti investice. Každá investovaná Koruna se vám může vrátit až s ROI 4 000 %.
Pokud tak ještě neděláte, začněte s e-mail marketingem co nejdříve pracovat. Velice brzy se vám to začne vracet.
E-mail marketing je vhodný pro každý druh podnikání. Ať už provozujete e-shop, máte B2B podnikání, jste konzultant, prodáváte nemovitosti, vlastníte barber shop nebo cokoli zrovna vy děláte. V každém podnikání se dá využít e-mail marketing. Pokud to neděláte, protože vám to z nějakého důvodu nepřijde vhodné nebo nutné, zažádejte si o 30 min. strategickou schůzku zdarma a já vám názorně předvedu, jak i vy můžete e-mail marketing využít, provozovat a vydělávat na něm.
E-mail marketing není zadarmo. Existují možnosti, jak můžete začít dělat e-mail marketing zdarma, ale ve většině případů jsou omezené.
Jak už jsem zde několikrát zmínil, e-mail marketing má nejvyšší návratnost investice. Každopádně budete potřebovat nástroj na rozesílku marketingových e-mailů a ty se většinou platí podle velikosti databáze. Pak není špatné investovat i do dalších marketingových kanálů, aby vaše databáze průběžně rostla.
Pokud si zvládnete spravovat následnou rozesílku newsletterů sami, je to vše, co vás bude e-mailing stát.
Vyberte si nástroj na e-mail marketing, nastavte si formuláře na webu nebo e-shopu tak, aby vám kontakty padaly do jedné databáze. Pak si připravte šablonu, naplánujte si e-maily ideálně v návaznosti na další marketingové akce a začněte posílat newslettery.
Začít s e-mail marketingem je opravdu snadné. Těžké je růst a vytrvat hlavně v začátcích.
Ano! E-mail marketing je vhodný pro jakýkoli typ podnikání. Budování databáze a komunikace se zákazníky je základním předpokladem úspěšného podnikání, ať už je jakékoli.
Záleží na typu vašeho podnikání. Například e-shopy využívají e-mail marketing k přímému generování obratu. Ten se může pohybovat mezi 10 – 40 % celkového obratu. Někdy i více, záleží na investicích do dalších marketingových kanálů.
Představte si, že ročně uděláte obrat 1 000 000 Kč. Z toho váš E-mail marketing udělá 100 000 Kč (10 %). Když svůj e-mail marketing zlepšíte, může se podíl zvednout na 30 %. A ne na úkor dalších marketingový kanálů, ale navíc. Ročně pak váš e-mail marketing může udělat obrat 300 000 Kč.
B2B společnosti mohou díky e-mail marketingu generovat kvalitnější leady, ze kterých se stávají platící zákazníci. Cesta u B2B je delší než u e-shopů ale výsledek je nakonec stejný.
Každý měsíc poskytuji pouze omezené množství strategických schůzek zdarma. Pokud máte zájem, pospěšte si!