Každopádně e-mail zůstává. E-mail, který je sám o sobě starší než internet a první elektronická komunikace vznikla už v roce 1965 (Wikipedia). Už od svého začátku, tak jak ho známe teď, ho společnosti používají ke komunikaci se zákazníky a to se pravděpodobně nezmění ani v následujících letech.
Běžně e-mail marketing u e-shopů tvoří 20-30 % jejich tržeb a u B2B to může být i více, pokud jsou dobře nastavené kampaně na sběr nových kontaktů. Nepodceňujte důležitost e-mail marketingu ve svých marketingových aktivitách a dejte mu prostor, který si zaslouží.
7denní kurz e-mail marketingu zdarma
Proč je e-mail marketing stále účinný
Na rozdíl od jiných marketingových kanálů vám e-mail marketing umožňuje trvale zůstat v kontaktu se svými zákazníky. Navíc, vám e-mail umožňuje komunikovat s nimi 1:1 a ne 1:many. Bez ohledu na to, zda se jedná pouze o poděkování za nákup nebo o uvítací e-mail, tato forma komunikace se zdá být jednou z nejúčinnějších a nejjednodušších způsobů, jak dát svým zákazníkům najevo, že si jich vážíte a být jim více na blízku.
Většina zákazníků oceňuje, když se k nim společnosti v komunikaci chovají jako k jednotlivcům a ne jako ke všem ostatním, nebo masám.
Toho musíte využít ve všech svých odeslaných kampaních. Čím větší hodnotu budete své cílové skupině nabízet, tím více o vás bude chtít slyšet a zůstat s vámi v kontaktu. Když dosáhnete určitého bodu, je pro ně mnohem snazší se zapojit a reagovat na vaše pobídky.
Přečtěte si další výhody, proč je důležitý e-mail marketing v roce 2022 pro vaši komunikaci.
Personalizovaný a cílený obsah
Díky nástrojům e-mail marketingu můžete zákazníky rozdělit do různých segmentů podle toho, co se jim líbí nebo jejich preferencí. Díky tomu je možné posílat personalizovaný obsah ušitý na míru těmto segmentům. E-mail je ideální způsob, jak zvýšit angažovanost vaší cílové skupiny. Od vytvoření poutavého předmětu až po výběr obrázků, které osloví vaše zákazníky a vytváření hodnotného obsahu, který je zajímavý pro vaše publikum.

Své kampaně můžete upravovat pro každé své publikum a zaměřit se na lepší e-mail marketing, které zrovna oslovujete, aby e-maily, které vytvoříte, byly vždy poutavé a zajímavé. Pokuste se netlačit tvrdý prodej příliš brzy na zákaznické cestě. Než se jim pokusíte něco prodat, zkuste si vybudovat důvěru.
Komunikujte důvěryhodně a oficiálně
Kontakty vždy sbírejte pouze oficiální cestou nejlépe na svém webu, prodejně, provozovně, aplikaci nebo sociálních sítích. Nechte uživatele aktivně vyjádřit souhlas s tím, že s nimi budete komunikovat e-mailem a vždy používejte dvojité potvrzení e-mailové adresy, tzv. double opt-in.
Pokud je e-mail odeslán od neznámého odesílatele nebo pokud má nejasný předmět, může to vypadat jako spam nebo nevyžádaná pošta. Bude to nepříjemné a většina zákazníků je okamžitě hodí do koše.
Za zmínku také stojí, že ne všechny typy předmětů fungují pro všechny zákazníky stejně. Někteří budou například reagovat na emotikony, zatímco jiní ne. Je důležité přizpůsobit e-maily své cílové skupině, nebo ještě lépe celým segmentům nebo jednotlivcům.
Vytvářejte e-maily, které přinesou výsledky
Úspěšný e-mail marketing je založený na několika základních věcech. Ujistěte se, že máte na paměti tyto základy. Ty vám pomohou vytvářet e-mailové kampaně, díky kterým vaše podnikání poroste a vaše databáze se stane komoditou o kterou se budete starat a která vám bude neustále přinášet výsledky. Myslete na to, že je e-mail marketing důležitý v roce 2022 z dlouhodobého hlediska, protože nic nenasvědčuje tomu, že se e-mail jen tak vytratí z vašich marketingových mixů i následujících letech.